Wynik kontroli stanu ogumienia naczepy źle świadczy o przewoźniku. Skrajnie zużyta opona to zagrożenie bezpieczeństwa kierowcy, ale też innych użytkowników dróg. Teraz przewoźnik może stracić licencję.
W piątek (5 bm.) w Worońcu, podczas rutynowej kontroli ciągnika siodłowego z naczepą należącego do polskiego przewoźnika, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie stwierdzili m.in., że jedna z opon jest zużyta do tego stopnia, że widoczny jest już kord opony. Nie jest to przejaw awarii opony, a zdecydowany dowód na brak minimalnego nawet nadzoru przedsiębiorcy nad stanem technicznym użytkowanych pojazdów. Dodatkowo ujawniono uszkodzone światło cofania.
W konsekwencji zatrzymano dowód rejestracyjny i zakazano dalszej jazdy, a wobec przewoźnika i zarządzającego transportem w przedsiębiorstwie zostanie wszczęte postępowanie administracyjne. Skutkiem tych działań, oprócz kary pieniężnej, może być również cofnięcie licencji uprawniającej do wykonywania transportu drogowego.