Skrajną nieodpowiedzialnością wykazał się kazachski przedsiębiorca, wysyłając do Polski ciężarówkę z niesprawnym układem hamulcowym. Brak tarczy hamulcowej i zacisku na przedniej osi ciągnika to świadome narażanie zdrowia i życia innych użytkowników drogi.
W środę (8 bm.), na drodze krajowej nr 2 w miejscowości Woroniec, inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie zatrzymali ciągnik siodłowy z naczepą należący do kazachskiego przewoźnika. Pojazd jechał bez ładunku z Kazachstanu do Polski. Kontrola stanu technicznego miała niecodzienny wynik. Inspektor stwierdził, że na przedniej osi ciągnika brakuje prawej tarczy hamulcowej i zacisku, co jest równoznaczne z brakiem możliwości hamowania jednego z przednich kół. Dodatkowo, pneumatyczny przewód hamulcowy zaślepiono i zabezpieczono workiem foliowym. Zaznaczyć należy, że hamulce przedniej osi odgrywają kluczową rolę w procesie hamowania pojazdu, a ich nierównomierna praca powoduje bardzo niebezpieczne ściąganie pojazdu z pasa ruchu. Zdaniem inspektorów nie była to jednak awaria w trasie, lecz celowe i świadome działanie przewoźnika, który pomimo niesprawności pojazdu dopuścił, aby pojazd w takim stanie opuścił bazę przedsiębiorstwa i udał się w daleką podróż. Dodatkowo stwierdzono rozplombowany nadajnik impulsów, który przesyła do tachografu informacje o ruchu pojazdu.
Lubelski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego wszczął wobec przewoźnika postępowanie administracyjne w związku ze stwierdzonym naruszeniem, polegającym na wykonywaniu przewozu drogowego pojazdem posiadającym usterki układu hamulcowego zakwalifikowane jako niebezpieczne, za co zgodnie z taryfikatorem grozi kara pieniężna w kwocie 2.000 złotych. Kolejnym naruszeniem było użytkowanie przez przewoźnika pojazdu bez wymaganej kalibracji tachografu, za co grozi 1.000 złotych. Zatrzymano dowód rejestracyjny pojazdu i zakazano dalszej jazdy do czasu dokonania naprawy układu hamulcowego. Zwrot dowodu rejestracyjnego nastąpi dopiero po pozytywnym wyniku badania technicznego pojazdu, przeprowadzonego przez uprawnionego diagnostę ze Stację Kontroli Pojazdów.