Do spraw: przygotowanie do pracy na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego w Wydziale Inspekcji – Oddział w Międzyrzecu Podlaskim
Pierwszeństwo dla osób z niepełnosprawnościami
Liczba stanowisk 2
Wymiar etatu 1
Miejsce pracy: Międzyrzec Podlaski i obszar woj. lubelskiego
Ważne do 6 września 2024 r.
Wynagrodzenie zasadnicze: 5257,08 zł brutto
Czym będziesz się zajmować
Osoba na tym stanowisku:
- Uczestniczy w zajęciach teoretycznych i zajęciach praktycznych realizowanych w ramach kursu specjalistycznego dla służby kontroli transportu drogowego, których celem jest przyswojenie wiedzy i zdobycie umiejętności niezbędnych do wykonywania pracy na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.
- Uczestniczy w czynnościach inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego wykonywanych w terenie, do których należy w szczególności prowadzenie kontroli drogowych i w podmiocie wykonującym przewóz drogowy oraz sporządzanie dokumentacji pokontrolnej.
- Składa egzamin kwalifikacyjny II stopnia, celem zdobycia kwalifikacji zawodowych do wykonywania zadań na stanowisku inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.
Kogo poszukujemy
Potrzebne ci będą (wymagania niezbędne)
- Wykształcenie: średnie potwierdzone świadectwem dojrzałości po zdanym egzaminie maturalnym albo średnie branżowe potwierdzone świadectwem dojrzałości po zdanym egzaminie maturalnym
- Prawo jazdy kat. B
- Znajomość ustaw: ustawy o transporcie drogowym wraz z aktami wykonawczymi, ustawy Prawo o ruchu drogowym wraz z aktami wykonawczymi, ustawy o drogach publicznych, Kodeks postępowania administracyjnego
- Kompetencje: prowadzenie interwencji (komunikatywność, zarządzanie stresem), samodzielność, myślenie analityczne, gotowość do uczenia się – rozwój zawodowy, rzetelność i terminowość
- Ukończone 23 lata na dzień 6 maja 2025 r.
- Posiadanie wymaganego stanu zdrowia dla stanowiska inspektora Inspekcji Transportu Drogowego
- Posiadanie nienagannej opinii
- W służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dodatkowym atutem będzie (wymagania dodatkowe)
- Prawo jazdy kategorii A, C
- Znajomość komunikatywna języka obcego na poziomie B1: angielskiego, niemieckiego lub rosyjskiego
- Posiadanie uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów
Co oferujemy
- Miejsce do odświeżenia się
- Miejsce parkingowe na terenie urzędu
- Możliwość rozwoju zawodowego
- Dodatek za wieloletnią pracę (powyżej 5 lat) od 5% do 20% wynagrodzenia zasadniczego w zależności od udokumentowania stażu pracy
- Dodatkowe wynagrodzenie roczne (trzynastka)
- Nagrody jubileuszowe za wieloletnią pracę
- Pakiet socjalny: dofinansowanie do wypoczynku pracownika, dofinansowanie do wypoczynku dziecka pracownika, pomoc w wypadkach losowych
- Możliwość wykupienia grupowego ubezpieczenia na życie
Dostępność
- Nasz urząd jest pracodawcą równych szans. Aplikacje rozważane są z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
- Jako osoba z niepełnosprawnością możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – złóż wówczas kopię dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność. W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, był mniejszy niż 6%.
Warunki pracy
- Praca biurowa oraz praca w terenie.
- Praca biurowa – praca przy komputerze powyżej 4h, obsługa urządzeń biurowych.
- Praca w terenie – prowadzenie pojazdów uprzywilejowanych, prowadzenie kontroli w terenie.
- Kurs specjalistyczny dla służby kontroli transportu drogowego składa się z zajęć teoretycznych i zajęć praktycznych. Podczas kursu zajęcia teoretyczne odbywać się będą w Centralnym Ośrodku Szkolenia ITD w Radomiu lub w trybie online. W ramach kursu organizowane są zajęcia wymagające dużego wysiłku fizycznego. Aplikant w trakcie zajęć praktycznych bierze udział w czynnościach wykonywanych przez inspektorów Inspekcji Transportu Drogowego na obszarze województwa lubelskiego. Aplikant jako uczestnik kursu specjalistycznego dla służby kontroli transportu drogowego, zobowiązany jest do przestrzegania regulaminu kursu oraz regulaminu ośrodka, w którym organizowany jest kurs.
Dodatkowe informacje
- Kompletna aplikacja to taka, która zawiera wszystkie wymagane dokumenty oraz własnoręcznie podpisany list motywacyjny i oświadczenia.
- Oświadczenia podpisz własnoręcznie i wstaw datę ich sporządzenia.
- Wzór oświadczenia znajduje się na stronie internetowej pod adresem: https://witd.lublin.pl/oferty-pracy-141533/ pod treścią ogłoszenia.
- W liście motywacyjnym wpisz numer ogłoszenia, na które aplikujesz.
- W ofercie podaj dane kontaktowe – adres e-mail, numer telefonu, adres do korespondencji.
- Jeśli ofertę składasz za pośrednictwem ePUAP, własnoręcznie podpisany list motywacyjny i oświadczenia dołącz w formie zeskanowanych dokumentów. Przed rozmową kwalifikacyjną poprosimy Cię o dostarczenie oryginałów tych dokumentów.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą prześlesz drogą elektroniczną e-mail lub faksem.
- Nie rozpatrzymy oferty, którą otrzymamy po terminie lub którą nadałeś po terminie. Dotyczy to też uzupełniania ofert.
- Nie przesyłaj wszystkich dokumentów, które uznasz, że mogą Ci pomóc w naborze. Prześlij tylko te, których wymagamy lub zalecamy.
- Zwróć uwagę na warunki pracy, które wskazaliśmy w ogłoszeniu – rzetelnie oceń, czy odpowiada Ci taka praca.
- Złożone przez Ciebie dokumenty zweryfikujemy pod względem formalnym na podstawie zapisów ogłoszenia dotyczących wymaganych i dodatkowych dokumentów.
- Jeśli zostaniesz zakwalifikowany do kolejnego etapu, powiadomimy Cię o tym mailowo (lub telefonicznie – jeżeli nie podałeś adresu e-mail). Tak samo zrobimy, jeśli nie uda Ci się przejść do dalszego etapu.
- Osoby wyłonione w drodze naboru zostaną skierowane na badania lekarskie oraz psychologiczne w celu stwierdzenia braku przeciwwskazań zdrowotnych do wykonywania czynności inspektora Inspekcji Transportu Drogowego.
- Osoba, która zostanie wskazana do zatrudnienia, a która urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r. przed zatrudnieniem zostanie poproszona o złożenie oświadczenia lustracyjnego lub informacji o złożeniu oświadczenia lustracyjnego (według wzoru określonego w nw. ustawie), zgodnie z art. 7 ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944 – 1990 oraz treści tych dokumentów.
- Wysokość proponowanego wynagrodzenia zasadniczego na stanowisku aplikant – 5.257,08 brutto (przy mnożniku kwoty bazowej 2,00) plus dodatek stażowy. Aplikant po zdanym egzaminie kwalifikacyjnym II stopnia zostanie zatrudniony na stanowisku młodszego kontrolera transportu drogowego z wynagrodzeniem zasadniczym nie mniej niż 5700,00 zł brutto plus dodatek stażowy oraz dodatek inspekcyjny.
- Planowany termin rozpoczęcia kursu specjalistycznego dla służby kontroli transportu drogowego: 4 listopada 2024 r.
- Oferty kandydatów, którzy nie zostali zatrudnieni, zniszczymy po 3 miesiącach od zakończenia naboru. Do tego czasu będzie można je odebrać w urzędzie (ale nie odeślemy ich).
UWAGA!
Ponieważ w trakcie rekrutacji kontaktujemy się za pomocą poczty elektronicznej, uprzejmie prosimy o sprawdzanie również skrzynki SPAM.
Planujemy następujące metody/techniki naboru:
- Weryfikacja formalna nadesłanych ofert (I etap selekcji).
- Weryfikacja wiedzy (test).
- Rozmowa kwalifikacyjna z elementami wywiadu behawioralnego i/lub case study.
Pracę możesz rozpocząć od: 2024-10-31
Twoja aplikacja musi zawierać (dokumenty niezbędne)
- CV i list motywacyjny
- Kopie dokumentów potwierdzających spełnienie wymagania niezbędnego w zakresie wykształcenia
- Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. B
- Oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. kandydatka/kandydat nie pracowała/ł, nie pełniła/ł służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie była/był współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
- Oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego
- Oświadczenie o korzystaniu z pełni praw publicznych
- Oświadczenie o nieskazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Dołącz, jeśli posiadasz (dokumenty dodatkowe)
- Kopia dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność – w przypadku kandydatek/kandydatów, zamierzających skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu w przypadku, gdy znajdą się w gronie najlepszych kandydatek/kandydatów
- Oświadczenie o posiadaniu prawa jazdy kat. A, C
- Kopia dokumentu potwierdzającego posiadanie uprawnień diagnosty do wykonywania badań technicznych pojazdów
Aplikuj do: 6 września 2024
W formie papierowej w zamkniętej kopercie z dopiskiem: “ogłoszenie nr 141533” na adres:
Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie
ul. Diamentowa 2
20-447 Lublin
lub w formie elektronicznej za pośrednictwem Elektronicznej Platformy Usług Administracji Publicznej (ePUAP)
na adres skrytki:
/WITDLublin/SkrytkaESP
Zapraszamy również do kontaktu telefonicznego: 81 740-69-71 wew. 28
- Dokumenty należy złożyć do: 06.09.2024
- Decyduje data: stempla pocztowego / osobistego dostarczenia oferty do urzędu
- Aplikując, oświadczasz, że znana Ci jest treść informacji na temat przetwarzania danych osobowych w naborze
Przetwarzanie danych osobowych
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE)
2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych
osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
- Administrator danych i kontakt do niego: Lubelski Wojewódzki Inspektor Transportu Drogowego, ul. Diamentowa 2, 20-447 Lublin, e-mail: sekretariat@witd.lublin.pl, tel. (81) 740 69 71.
- Kontakt do inspektora ochrony danych: iod@witd.lublin.pl
- Cel przetwarzania danych:
przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru - Informacje o odbiorcach danych: dane osobowe będą udostępnione podmiotom uprawnionym do ich otrzymania zgodnie z właściwością, na podstawie przepisów obowiązującego prawa oraz podmiotom współpracującym na podstawie umów zawartych w zakresie utrzymania i serwisu systemów teleinformatycznych wykorzystywanych do przetwarzania danych osobowych. Dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego/organizacji międzynarodowej.
- Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji
- Uprawnienia:
- prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii;
- prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych;
- prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych;
- prawo do usunięcia danych osobowych;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych,
podany powyżej;
- żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych,
- prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego – Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2,
00-193 Warszawa).
- Podstawa prawna przetwarzania danych:
- art. 6 ust. 1 lit. b RODO;
- art. 221 Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o
narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w zw. z art. 6 ust. 1 lit. c RODO; - art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
- Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 221 Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, dane kontaktowe, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia w służbie cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej.
Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie.
Jeżeli podane dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie. - Inne informacje: podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane