Przejdź do treści

Rekordowa „stonoga”. Waga wskazała… 74 tony.

Zdjęcie kontrolowanego pojazdu

Aż 74 tony ważył zespół pojazdów przewożący dwa, 20-stopowe kontenery z Gdańska do Lublina. Nie było to jedyne przewinienie kierowcy i przewoźnika, gdyż kierujący dopuścił się 16 naruszeń czasu pracy. Łączna suma kar na przewoźnika, zarządzającego transportem i kierowcę wyniesie ponad 50 tys. zł.

We wtorek (20.02) na drodze ekspresowej S-17 w okolicach Jastkowa,  inspektorzy
z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, zatrzymali do kontroli wieloosiowy zestaw ciężarowy przewożący dwa 20-stopowe kontenery. Pojazd należący do przewoźnika z województwa mazowieckiego transportował ładunek z Gdańska do Lublina. Po zważeniu okazało się, że pojazd zamiast 40 ton ważył aż 74 tony. Pomimo, że zespół pojazdów wyposażony był w 8 osi, okazało się to niewystarczające gdyż dwie osie były także przeciążone. Zaznaczyć należy, że pojazdy o masie rzeczywistej  powyżej 60 ton wymagają pilotowania,
o co również przewoźnik nie zadbał. Dodatkowo stwierdzono 16 naruszeń z czasu pracy kierowcy. Suma kar dla kierowcy, przewoźnika i zarządzającego wyniosła rekordowe 51.600 złotych.

Tak poważne naruszenia będą także skutkowały wszczęciem postępowania zmierzającego do cofnięcia uprawnień licencyjnych, gdyż przewóz ładunków z tak poważnymi naruszeniami jest przejawem nieuczciwej konkurencji wobec innych, prawidłowo działających przewoźników. 

Accessibility Toolbar