W sobotnią noc (18.05), inspektorzy transportu drogowego przeprowadzili kontrolę, podczas której zatrzymano wieloosiowy zestaw transportujący dwa ciężkie kontenery granitu. Pojazd, należący do przewoźnika z okolic Mławy, przewoził ładunek z portu kontenerowego w Gdańsku do Lublina. Kontrola wykazała, że masa rzeczywista pojazdu wynosiła aż 73 tony, zamiast dopuszczalnych 40 ton. Przeciążone były również poszczególne grupy osi zespołu pojazdów. Poruszanie się tak przeładowanego pojazdu po drodze stanowiło zagrożenie bezpieczeństwa w ruchu drogowym, ale także negatywnie wpływało na nawierzchnię drogi.
To jednak nie jedyne nieprawidłowości ujawnione podczas kontroli. Kierowca dopuścił się aż 35 naruszeń regulacji dotyczących czasu pracy kierowcy, co jest poważnym wykroczeniem bezpośrednio prowadzącym do zmęczenia kierowcy i znacznego zwiększenia ryzyka wypadków.
Wobec przewoźnika wszczęto postępowanie mające na celu nałożenie maksymalnych kar pieniężnych przewidzianych przepisami transportowymi. Łączna suma kar pieniężnych i mandatów karnych wyniesie około 40 tysięcy złotych.
Kontrole przeprowadzane przez inspektorów transportu drogowego są kluczowe dla zapewnienia bezpieczeństwa na drogach oraz egzekwowania przepisów transportowych. Przypadki takie jak ten pokazują, jak ważne jest przestrzeganie przepisów dotyczących masy pojazdów i czasu pracy kierowców.