Przejdź do treści

Za ciężki i za długi

Kontrolowany pojazd podczas ważenia

Ponad 47 ton, zamiast dopuszczalnych 40 ton, ważyła  ciężarówka przewożąca betonowe zbiorniki szamb i koparkę. Dodatkowo pojazd był o 2 metry za długi.  

W czwartkową noc (25.04), inspektorzy z WITD w Lublinie zatrzymali, na drodze ekspresowej S19, transport betonowych szamb i koparki. Ładunek przewożono z okolic Radomia do Kraśnika i Janowa Lubelskiego. Po zważeniu okazało się, że pojazd jest mocno przeładowany. Zamiast ustawowych 40 ton pojazd wraz z ładunkiem ważył 47 ton. Dodatkowo, długość zespołu pojazdów także była przekroczona –  20,75 m (norma 18,75m.).

Kierowcę ukarano 1.000 zł. mandatem karnym. Wobec przedsiębiorcy zostało wszczęte postępowania administracyjne o nałożenie kary pieniężnej w wysokości 15.000 zł. Przed kontynuacją przejazdu dokonano częściowego rozładunku, a po przyczepę przyjechał inny, krótszy samochód.

Zaznaczyć należy, że przeładowane pojazdy stanowią realne zagrożenie w ruchu drogowym, gdyż zwiększona masa bezpośrednio wpływa na układ hamulcowy, opony i zawieszenie pojazdu. Dodatkowo, przeciążony układ napędowy generuje nadmierną emisje substancji szkodliwych, co negatywnie wpływa m.in. na zdrowie ludności.

Accessibility Toolbar