Aż 30.000 złotych kary pieniężnej grodzi przewoźnikowi, którego dwie wywrotki transportowały w czwartek suchy beton. Po zważeniu okazało się, że zamiast 32 ton pojazdy ważyły aż po 46 ton. Tak poważne naruszenia mogą być także podstawą do cofnięcia uprawnień transportowych.
W czwartek (10 bm.), inspektorzy z Wojewódzkiego Inspektoratu Transportu Drogowego w Lublinie, prowadząc działania kontrolne na drodze krajowej nr 19 w okolicach m. Łukowisko, zatrzymali do kontroli dwa pojazdy-wywrotki z ładunkiem suchego betonu. Powodem zatrzymania i kontroli był brak plandek przykrywających ładunek sypki. Po weryfikacji dokumentów przewozowych i ładowni obu pojazdów podjęto decyzję o konieczności zważenia obu pojazdów. Była to trafna decyzja. Waga w obu przypadkach wskazała, zamiast 32 ton, aż 46 ton. Konsekwencją powyższego było także przeciążenie poszczególnych osi pojazdów. Przed dalszą drogą pojazdy zostały częściowo rozładowane.
Na ironię zasługuje fakt, że przewożony beton miał posłużyć do budowy nowej drogi. Jak się okazuje nieodpowiedzialny przewoźnik budując nową drogę przy okazji niszczył dotychczasową sieć dróg.
Tak poważne naruszenia będą skutkowały nałożeniem na przedsiębiorcę kar pieniężnych na kwotę 30.000 złotych. Dalszą konsekwencją dla przewoźnika może być także utrata uprawnień transportowych.