1. Podstawa Prawna – Regulamin przyjmowania wewnętrznych zgłoszeń naruszeń prawa oraz podejmowania działań następczych w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Lublinie.
2. Opis ogólny – Procedurę określoną w Regulaminie wszczyna osoba fizyczna lub prawna, która zgłasza informacje na temat naruszeń prawa/nieprawidłowości uzyskane w kontekście związanym z pracą w Wojewódzkim Inspektoracie Transportu Drogowego w Lublinie.
3. Wymagane dokumenty – w przypadku zgłoszenia osobiście, w postaci papierowej lub elektronicznej – na Formularzu zgłoszenia wewnętrznego.
4. Termin załatwienia sprawy – do trzech miesięcy od wpływu zgłoszenia.
5. Miejsce załatwienia sprawy – Wojewódzki Inspektorat Transportu Drogowego w Lublinie.
6. Jednostka odpowiedzialna – Komisja ds. przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych.
7. Uwagi:
Formy zgłaszania nieprawidłowości/kanały zgłaszania:
- za pośrednictwem operatora pocztowego na adres Pracodawcy wskazany na stronie internetowej urzędu, tj. www.witd.lublin.pl;
- poprzez fizyczne, osobiste dostarczenie pisma do sekretariatu Pracodawcy;
- za pośrednictwem poczty elektronicznej, na adres elektroniczny zgloszenia@witd.lublin.pl
- bezpośrednio w siedzibie Pracodawcy – gdy zgłaszający wystąpi z wnioskiem o zorganizowanie bezpośredniego spotkania, w terminie 7 dni, od dnia otrzymania zgłoszenia.
W przypadku przekazywania pisma w sposób o którym mowa w pkt 1 lub 2, pismo należy przekazać w zaklejonej kopercie z klauzulą „zgłoszenie naruszenia, Komisja ds. przyjmowania zgłoszeń wewnętrznych”.